סידן- המינרל החשוב שכדאי שתכירו

אחד החוסרים הנפוצים במדינת ישראל הוא חוסר בסידן.
כמה עובדות חשובות לגבי המינרל החשוב הזה:
☆סידן הוא המינרל הנפוץ ביותר בגוף. כולנו מכירים אותו כמחזק עצמות, אבל זה ממש לא הכל.
הסידן קשור לאיזון לחץ דם תקין, תיפקוד מערכת העצבים, בריאות השיניים ועוד. אפילו נמצא קשר בין סידן לתהליך פירוק השומן בגוף.
☆ חשוב לדעת שבדיקת דם לא יכולה לראות אם יש לגוף חוסר בסידן! רק בדיקת צפיפות עצם יכולה להעיד על מצב הסידן *בעצמות*.
☆ הסידן חשוב בכל גיל. בגילאים הצעירים הוא חשוב לבנייה והתפתחות העצמות (לכן ההמלצה היא לצרוך כמות גבוהה, 1300 מ"ג ביום )
בשלבים מאוחרים יותר, חשוב לצרוך כמות מספקת (1000 מ"ג) כדי *לשמר* את מסת העצם, כי אז מתחיל גם תהליך פירוק טבעי שלה.
☆ איפה יש סידן?
כולם יודעים שמוצרי חלב הם מקור טוב לסידן. אבל שימו לב, יש טווח רחב מאד בכמות הסידן במוצרי חלב. החל מקוטג' וגבינה לבנה שמכילים כמות קטנה של סידן (כ 100 מ"ג סידן ב100 גרם מוצר) ועד לריקוטה שמכילה כ 500 ואף 600 מ"ג סידן ב100 גרם - פי 5-6!
אז לא להתעצל לקרוא כמה סידן יש במוצר ולהשוות 👀👀
• אפשר גם לחפש מוצרים *מועשרים בסידן* כמו חלב מועשר או גבינה לבנה.
• בנוסף נוכל למצוא סידן בברוקולי, כרוב, שקדים, סרדינים (בזכות העצמות), משמשים, תאנים, סויה, טחינה משומשום מלא ועוד.
☆ ספיגת הסידן מושפעת מגורמים רבים כגון נתרן, זרחן, ויטמין די, פעילות גופנית, עישון עוד.
 

אז בקיצור, שכנעתי אתכם שסידן הוא חשוב חשוב?
יופי.
אז עכשיו תחשבו איך אפשר לצרוך (עוד) ממנו 😊

בהצלחה!


לקבלת טיפים נוספים לאורח חיים בריא - לחצו  כאן
 
 

עדי גודל סולומון

רח' ירח אב, מודיעין מכבים רעות
טל: 054-5588694
דוא"ל: adigodel@gmail.com
.