עדי גודל סולומון דיאטנית קלינית במודיעין - פיתויי קיץ

פיתויי קיץ

הנה מגיע לו הקיץ בצעדי ענק. הקיץ הישראלי ידוע כחם במיוחד וככזה אנו מחפשים לעיתים תנחומים צוננים ומרעננים (רמז: זה לא מזגן)
במאמר זה אבחן את המאפיינים הבולטים של הקיץ, הפיתויים והמכשולים וכמובן – טיפים כדי להתגבר עליהם J

שעות אור – שעון הקיץ וריבוי שעות האור מאריך את שעות ערנותנו. אנחנו יותר מחוץ לבית ולכן אוכלים יותר, ובדרך כלל פחות מסודר.

הפתרון: ספונטניות היא תכונה חביבה אך לא כשמדובר באכילה. תכננו את הארוחות שלכם, צאו מהבית עם חטיפים המהווים ארוחת ביניים (עוד כמה גרמים להוסיף לתיק) כך שלא תצטרכו לחפש את החטיף הזמין (והמשמין) בקיוסק הקרוב. ארוחת ביניים מומלצת: חטיף אנרגיה דל שומן, פרי, קרקרים, בייגלה ועוד.
שתייה – החום גורם לצמא ולא אחת אנו מתפתים למשקאות מתוקים שרק מגבירים את הצמא מצד אחד ומצד שני תורמים לנו קלוריות (מיותרות!!!).
הפתרון: לשתות מים והרבה !! לקחת איתכם בקבוק מים (טוב נו, עוד כמה מאות גרמים בתיק..)
שימו לב – כוס  מיץ  מכילה כ- 130 קלוריות 
             כוס אייס קפה עד 500 קלוריות
לא חבל?...:-(

גלידות – אמרת קיץ – אמרת גלידה. מבחר הגלידה הרב מציב פיתוי גדול בפני אוהבי השלגון הטעים הזה. א-מ-מה? שלגון בודד יכול להגיע למאות קלוריות.
פתרון:  כיום יש שפע של אפשרויות המאפשר להנות משני העולמית – לאכול במידה מבלי להעמיס קלוריות. יש גלידה בגודל מיני, באחוזי שומן מופחתים ואף ללא סוכר. יש לשים לב כמה שומן וקלוריות מכיל כל חטיף גלידה. רצוי 0%-5% שומן  או לחילופין עד 120 קלוריות. דוגמאות?
בבקשה: טילון מיני, סולרו, ארטיק קרח...בבית אפשר לקנות מארזים של טילון מיני או שלגוני דיאט (באופן אישי אני לא חובבת דיאט, אבל בקיץ זה באמת פתרון חביב)

פירות -  פיתוי נוסף הזמין בקיץ הינם הפירות.שפע פירות הקיץ על גווניו צבעיו וטעמיו מפתה מאד.
אז מה אם "ירדת" על חצי אבטיח? זה בעיקר מים! J    ובכן....יש בזה המון סוכר, ובכמויות כאלה הגוף הופך את עודף הסוכר לשומן..חשוב להקפיד לא לאכול יותר מ- 2-3 מנות פרי ביום ( לא בבת אחת!).
איך מחשבים את מנת הפרי ?
1 מנת פרי =  1 כוס אבטיח / מלון – כלומר פלח קטן
                 1 תפוח / אגס / אפרסק בינוני / בננה
                 12 ענבים (לא לקלל אותי בבקשה)
                 2 שזיפים קטנים
                 2-3 משמשים
 
פעילות גופנית – החום והלחות עלולים להרחיק אתכם מלעשות פעילות, כי מחשבה נוספת על זיעה פשוט תמוטט אתכם סופית.
פתרון:  
חדר כושר ממוזג או בריכה רטובה, ולצועדים בחוץ – לבחור בשעות נוחות – בוקר מוקדם או אחר הצהריים המאוחרים.
 
שיהיה לכולנו קיץ שפוי!J