סוכות

עוד לא התאוששנו מארוחות ראש השנה, והנה מגיע לו חג סוכות. אמנם זה החג היחיד במסורת היהדות בו אין מאכלים המסמלים את החג, אבל זאת כמובן לא סיבה מספיק טובה להימנע מארוחות טעימות, חגיגיות וגם...כבדות (על מערכת העיכול ולעיתים גם על המצפון).

בנוסף חג הסוכות מאופיין בימי חופשה רבים, ויציאה משגרה – על אף שהיא מבורכת – לא תמיד מיטיבה עם שומרי הגיזרה למינהם.

לשם כך קבלו מדריך המסייע לשמור על המשקל בחג...מאמץ אחרון, ועברתם בהצלחה את חודש תשרי!
מה לאכול לפני הארוחה החגיגית?
  1. לא לוותר על ארוחת בוקר וארוחת עשר. אין טעם לצום או לדלג על ארוחות, למעשה זה רק גורם נזק!
  2. את ארוחת הצהריים החליפו בארוחה קלה – סלט גדול, פרוסת לחם או תפו"א מבושל, וחלבונים כגון גבינה 5%/ טונה / ביצה קשה. שימו לב לא להרבות בשמן או רוטב עשיר לסלט.
  3. חשוב לאכול ארוחת ביניים כשעה לפני ארוחת החג, על מנת לא להגיע רעבים. דוגמא לארוחת ביניים: יוגורט לא ממותק + 2 כפות גרנולה או פרוסת לחם + ממרח כלשהו. כשמגיעים לארוחה לא מורעבים מידת השליטה העצמית משתפרת פלאים!
  4. לא לשכוח לשתות הרבה מים, ורצוי גם לשלב איזו הליכה קלה או פעילות אחרת שאוהבים.
 
ומה אוכלים בארוחה עצמה?

עקרונית -אוכלים הכל, אבל יש כמה מוקשים שכדאי לשים לב אליהם ולהפחית את מידת ה"היתקלות" איתם...
  1. אלכוהול/יין – רצוי עד 2 כוסיות לגבר וכוסית לאשה
  2. מרק – רצוי על בסיס ירקות בלבד (הגבילו תוספות כגון איטריות, שקדי מרק..)
  3. תוספת – עדיף לשים פעם אחת בצלחת כמות של כ1/3 צלחת – אורז/תפו"א/אפונה וכו'.
  4. בשר/דגים – כדאי בשר רזה כגון צלי כתף, עוף ללא עור, פרגית או דג אפוי
  5. שתייה – מים או סודה. חבל על הקלוריות בשתייה הממותקת.
  6. עוגות/קינוחים – עדיף פרוסה קטנה או חצי מנה.
  7. נימוסי שולחן – יעזרו לכם למנוע עוד נשנושים בסוף הארוחה. פנו מהשולחן, שטפו כלים...אף אחד לא צריך לדעת מה המניע הנסתר שלכם :)
 
ומה עם חול המועד?
  1. נצלו את החופשה לטיולים ברגל
  2. אוכלים בחוץ – השתדלו לבחור מקומות עם תפריט של סלטים, כריכים. אם הכריך גדול (ג'בטה או בגט) חלקו אותו עם אדם נוסף.
    מסעדות על האש למינהן – התמקדו בסלטים (לא על בסיס מיונז), הסתפקו בחצי פיתה, הפחיתו בצ'יפס ובחרו בחזה עוף או פרגית.
  3. דאגו שתמיד יהיו אתכם נשנושים – חטיף אנרגיה/קרקרים/ בייגלה דל שומן...כך לא תגיעו לארוחה הבאה מורעבים (כבר דיברנו על ההשלכות...)