לכבוד פורים – ממתקים בתחפושת

בשנים האחרונות הרבה חטיפים הפכו את עורם והפכו למוצרי בריאות מן השורה הראשונה. הפרסומות בטלויזיה קוראות לילידים והוריהם לאכול את החטיף/מעדן המסוים הזה, כי הוא עשיר בויטמינים, מינרלים, סיבים ותורם משמעותית לגדילה ובריאות.

מה קרה כאן? ידוע שבשנים האחרונות חלה עליה מדהימה במודעות לתזונה בריאה, במיוחד עבור ילדינו האהובים, ובמקביל - עליה חדה בשכיחות ההשמנה.
חברות המזון מודעות לכך היטב, מייצרות את מוצרי המזון עם "הילה בריאותית", ואנו  קונים את כל המוצרים הללו ושמחים לתרום לבריאות שלנו ושל הילדים. אבל רגע, התמונה כאן היא חלקית בלבד.

אספתי בשבילכם כמה דוגמאות למאכלים שנחשבים בריאים, אבל הם בעצם ממתקים בתחפושת בריאות: 
  • מעדני חלב ממותקים – אל תבינו לא נכון, מעדני חלב הם אופציה חשובה. הם מכילים סידן שחשוב מאד להתפתחות העצמות, ועוד ויטמינים ומינרלים, אבל קחו בחשבון שיש תוספת של 2-4 כפיות סוכר למעדן. אולי עדיף לקחת יוגורט או גבינה, ולהוסיף עצמאית כפית סוכר/סוכר וניל/ דבש/ריבה/שוקולית  ולחסוך את כל הסוכר הזה? שווה לנסות.
     
  • מיצים טבעיים על בסיס פירות – כמובן, שגם פירות הם חשובים. אבל במיצים קנויים הוסיפו עוד סוכר בשביל הטעם, רוב הויטמינים כבר לא איתנו, הסיבים נשארו הרחק מאחור, ומה קיבלנו? שתייה ממותקת לכל דבר. מחקרים הראו שתוספת כוס שתייה ממותקת מעלה לבדה  3-4 קג בשנה. לא חבל? עדיף פרי בשלמותו.
     
  • ויטמינצ'יק – מכיל סוכרצ'יק!!! ועוד כהנה וכהנה חומרים ( טעם,ריח, צבע) בנוסף לויטמינים. למי שלא אוהב לשתות מים, אפשר להוסיף בקמצנות ורחמנות, רק "בשביל הצבע".
     
  • שניצל לילדים – מועשר – כמו הרבה מאחיו התעשייתים, צריך לשים לב לכמויות השומן והנתרן הגדולות.
  • הדוגמא האהובה עלי – ביסלי עם אומגה 3....וכל מילה מיותרת.
 
העצה שלי – שימו לב לרכיבי המזון המופיעים על כל מוצר. אם רכיבים כגון סוכר ושומן מופיעים ראשונים ברשימה (או בין הראשונים), מדובר בממתק בתחפושת.