עדי גודל סולומון דיאטנית קלינית במודיעין - אכילה בקיץ

10 טיפים לאכילה מאוזנת בחופש

עדי גודל סולמון,  דיאטנית קלינית

  1. מבלים לים או לברכה?
    קחו איתכם כריך מזין בצידנית, והפחיתו בכמות הפירות. לא לשכוח מים, כמובן.

     
  2. בכל שנה בקיץ יש מבחר עצום של שלגונים,  נסו לבחור בעיקר את אלו המכילים פחות קלוריות ושומן.
    "חוק עד מאה ועשרים" יעזור לכם בכך: שלגונים המכילים עד 120 קלוריות ליחידה נחשבים מומלצים יותר (סולרו,  קרטיב, פרילי ועוד).

     
  3. בחופש מבלים הרבה בקניון. אפשרות מומלצת היא לשבת בבית קפה, שם יש מבחר של סלטים וכריכים  בריאים. שימו לב למוקשים נפוצים: את הרוטב לסלט הזמינו בנפרד, וחפשו כריך קטן ולא "רגיל" (בכריך הרגיל יש כמות פחמימה השווה ל4-5  פרוסות לחם).
     
  4. מזון מהיר בקניון: במשולש פיצה יש כ300 קלוריות,  בבגט/ שווארמה/ ארוחת המבורגר תגיעו ל700-800 קלוריות.
     
  5. שתייה מתוקה מכילה 4 כפיות סוכר בכוס רגילה. מכיוון שבדוכנים מוכרים כוסות גדולות בהרבה, אנו מקבלים כמות עצומה של סוכר.
    הדבר נכון גם לאייס קפה, ברד ואפילו שייקים על בסיס פירות!  הפתרון : להוסיף מים כדי להפחית את המתיקות, לחלוק עם אדם נוסף, להזמין כוס קטנה, והכי טוב: מים, ורק מים.

     
  6. יוצאים מהבית לכמה שעות טובות? לונה פארק,  תערוכה או טיול? קחו איתכם סמ"ן דרך!
    סנדוויץ. מים. נשנוש.
    כך לא תהיו "פתאום" רעבים או צמאים ולא תיאלצו להתמודד עם מבחר לא מומלץ של טוסטים, נקניקיות ועוד.... חיסכון מכובד בקלוריות, שומנים וגם כסף!

     
  7. נופשים בחו"ל? עוד לפני שמגיעים ליעד המיוחל,  קחו בחשבון שמדובר בשעות לא מעטות עד שיושבים במטוס,  לא לשכוח את סמ"ן הדרך! להכין מבעוד מועד סנדויץ,  בקבוק מים ועוד נשנוש קטן (פרי, קרקרים...)
    כך תוכלו להתפנות לדיוטי פרי על קיבה מלאה...:-)

     
  8. בנופש בחו"ל וגם בארץ, שימו לב להמלצות הבאות:
    • בארוחות העיקריות (בוקר , צהריים וערב) נסו לשלב במידה שווה פחמימות, חלבונים וירקות.
      דוגמאות:
      ארוחת בוקר ישראלית: לצד הלחמים לאכול גם גבינות, טונה, ביצה וסלטים.
      בארוחת ערב: להזמין גם סלט וגם מנת פסטה, ולחלוק.
    • מכיוון שבנופשים בדרך כלל ארוחת הערב היא העיקרית (מבושלת, בשרית) ניתן חול בצהריים סלט גדול או כריך.
    • מומלץ להביא איתכם  ארוחות ביניים כדי למנוע רעב חזק ואכילה מוגברת בארוחות העיקריות.
    • בנופש ניתן לשלב פעילות, אל תוותרו עליה: שחייה, טיולים רגליים, חדר כושר במלון.
       
  9. הידעתם? פופקורן גדול בבית קולנוע עלול להגיע ל1000 קלוריות, וזה עוד בלי השתייה.
     
  10. בבית חשוב לקנות מבעוד מועד חטיפים "סבירים" מבחינת אחוזי השומן, המלח, ובעיקר....משקל האריזה!! חטיף אמור להיות ארוחת ביניים ולא תחליף לארוחה עיקרית,  לכן מומלץ שמשקלו יהיה 25-30 גרם ולא יותר. בנוסף, רצוי לבחור חטיפים דלים יחסית בשומן, כגון בייגלה. ​