עדי גודל סולומון דיאטנית קלינית במודיעין - איך לשפר את איכות החיים

איך לשפר את איכות החיים

השנה החדשה כבר בפתח..ואיתה אווירת התחדשות, תקווה ותפילה לשנה טובה, פורייה ומוצלחת מקודמתה.
זה הזמן לעצור רגע ולחשוב על השנה שחלפה - איך היא היתה עבורכם?
 
האם אתם שולטים ומכוונים את גופכם לבריאות טובה, חיוניות ואנרגיה או שאתם נשלטים על ידי דחפים, עייפות?
חישבו על מקום העבודה שלכם...סביר להניח, שמנהלת משאבי אנוש חרוצה כבר תכננה קדימה את השנה.
לחברות ואירגונים יש תקציב, יש יעדים וכל העובדים חותרים יחד להשיגם (לפעמים יש גם בונוסים )
 
ומה איתכם? איך אתם מתכננים את השנה? כיצד אתם רוצים להרגיש ולהראות? 
 
לתזונה השפעה מכרעת על איכות החיים שלנו. דמיינו את הרכב שאתם נוסעים בו, האם חשבתם אי פעם לתדלק עם סולר או מים במקום בנזין?? האם חשבתם להשקות את העציצים שלכם במי מלח במקום מים רגילים?
כמובן שלא.
הגוף זקוק לרכיבים מאד מסוימים לתחזוקה שוטפת, ותזונה לא מתאימה פוגעת חד משמעית בתפקודו.
אמנם הגוף הוא מכונה מתוחכמת להפליא, והוא לא יקרוס חלילה במיידי,  אבל הוא יאותת לנו בדרכים שונות שהוא זקוק לשינוי.
 
הנה, למשל, 5 סימנים שכיחים שעלולים להעיד שהגוף שלנו זקוק לעוד תשומת לב,ליחס יותר חם ואוהב...
 
  1. עייפות, חוסר ריכוז, חולשה, מצבי רוח משתנים
  2. צורך במתוק בשעות שונות במהלך היום
  3. בדיקות דם גבוליות/חורגות מהנורמה – כגון סוכר, כולסטרול, שומנים ועוד
  4. נטייה לתופעות ומחלות המעידות על מערכת חיסון חלשה כגון צינון, שפעת, שלשולים ועוד
  5. נשירת שיער, ציפורניים חלשות
 
אלו רק דוגמאות של מצבים שכיחים למדי שלעיתים מעידים על חסרים תזונתיים, תזונה לקויה, עיכול לא תקין..
חישבו על עצמכם כפרויקט ייחודי, גדול ויקר שחשוב להשקיע בו רבות. גופכם הוא הכלי שישרת אתכם כל חייכם ואי אפשר להחליף אותו!!
 
ומה עם הבונוס? אין טוב מזה: לחיות בריא, להרגיש נפלא, להראות נהדר.
זו טעות לחשוב שהמילה "דיאטה" מתייחסת לירידה במשקל.נכון, לעיתים זה חלק מהעניין, אבל בהחלט לא מהווה את התמונה השלמה.
מדובר באורח חיים, באיכות חיים.
 
אז קדימה, זה הזמן להתחיל לפרגן לגוף שלנו, להזין אותו ולמלא את כל צרכיו, תשתדלו להשקיע במה שאתם אוכלים – ירקות, פירות, דגנים מלאים, חלבונים רזים מהחי,
חלבונים מהצומח, דגים, שמנים צמחיים במידה ועוד .
וגם באיך שאתם אוכלים – לאכול כל 2-3 שעות ולא לרעוב במהלך היום, לשבת ליד שולחן (ובערב רצוי יחד עם המשפחה) , לאכול ארוחת בוקר, לא לאכול מתוך רגשות שליליים ועוד
 
אם תטפלו בעצמכם במסירות, כבוד ואהבה (כפי שאנו עושים עם כל הקרובים והאהובים שלנו) – גופכם יוקיר לכם תודה עמוקה.
שתהיה שנה טובה.