איך התזונה משפיעה על עירנות וריכוז?

עם קצת תשומת לב תוכלו לשפר את אופן האכילה שלכם ואת איכות תזונתכם, ובתמורה לזכות ביותר ערנות, ריכוז, מרץ וחיוניות. הדבר יתרום להגברת היעילות והתפוקות בעבודה, אז למה לא להתחיל כבר היום?..
 
אז מה ואיך כדאי לאכול כדי "לשפר ביצועים" ולהיות פחות עייפים?
 
  1. חלקו את הארוחות שלכם: במקום לאכול ארוחה אחת גדולה, אכלו 4-6 ארוחות במשך היום. ארוחה כבדה תגרום גם לכם להרגיש כבדים, עייפים ותשושים,בשל העומס הרב המוטל על הגוף המעכל ארוחות עתירות שומנים וקלוריות.
     
  2. לא לוותר על ארוחת הבוקר: זה הדלק שלכם להמשך היום. ארוחת הבוקר גם תמנע מכם רעב והתנפלות על הנשנוש הראשון שתתקלו בו.
     
  3. הורידו את כמויות הקפאין: בטווח הקצר הקפאין מעורר, אך בשימוש מוגזם השפעתו עלולה להזיק. מומלץ לצרוך עד 3 כוסות קפה ביום.
     
  4. אכלו דגים: מומלצים דגי ים ממים עמוקים (סלמון, הליבוט, מקרל..) אשר מכילים חומצת שומן אומגה 3, זוהי רקמת השומן הנפוצה ביותר ברקמת המוח.
    מחקרים הראו כי אומגה 3 משפיעה על מערכת העצבים ומכאן על ריכוז, ערנות ושיפור מצב הרוח.
     
  5. ירקות ופירות מכילים בין היתר ויטמין C המשמש הוא נוגד חמצון. מגן על מערכת העצבים ומסייע בייצור כימיקלים מוחיים.
     
  6. אכלו שמנים צמחיים, אגוזים: מכילים ויטמין E המשמש נוגד חמצון. מגן על קרומי התאים ומשפיע על הפעילות המנטלית.
     
  7. לא לשכוח את הברזל:בשר, דגים, קטניות,ירקות עליים מכילים ברזל הנושא את החמצן לכל הגוף ובפרט למוח. חמצן זה חיוני בין השאר לחשיבה בהירה וריכוז.
     
  8. אורז מלא, קמח מלא, שיבולת שועל ועוד,מכילים ויטמינים מקבוצת B המשפיעים על תפקודי מערכת העצבים. בחוסר עלולים להרגיש אדישות, דיכאון, ירידה בתפקוד שכלי.
 
אז אכלו בתבונה...וגופכם יודה לכם!