איך לאכול פלאפל ולא לעלות במשקל?

פעמיים בשבוע אני עובדת במרפאה בקופת חולים. המרפאה ממוקמת במרכז מסחרי קטן שיש בו פיצה, מספרה, קיוסק ודוכן פלאפל.
כל המטופלים שמגיעים אלי צריכים לעבור כל פעם מחדש בשביל הריחני הזה...לעיתים הם ממש נוזפים בי, "איך את מצפה שנרד במשקל עם הפיתוי התמידי הזה???"
 
הקדמה קטנה:

הרבה אנשים נמנעים מלהתחיל שינוי באורח החיים שלהם כי השינוי נראה להם גדול מדי, מאיים מדי.
הם אוהבים מאד לאכול!
ולא מעוניינים לוותר על מנעמי החיים....
חשוב לי לומר שאינני סבורה ששינוי בהרגלי האכילה משמעו ויתור כואב.
אני ממש בעד להמשיך להנות מהאוכל.
אבל כן...אפשר קצת אחרת.
טוב, אז כמובן שפלאפל אינו נמצא במקום הראשון ברשימת המאכלים הבריאים...אבל אי אפשר להתווכח עם אהבת הישראלים למאכל הזה.
אז בואו נראה כיצד אפשר לאכול פלאפל מבלי לפגוע במשקל ובבריאות?

נסו לאמץ את הטיפים הבאים, שלב אחרי שלב:   
  1. לא מגיעים לארוחה הזו מורעבים (כלל ברזל שעובד תמיד)–זאת על מנת לעמוד בשלב הבא :)
  2. לוקחים חצי מנה – חצי פיתה
  3. הצ'יפס וכדורי הפלאפל הם הם מקור ה"אנטי" שיש לשוחרי הבריאות ( כמוני, ברור) נגד הפלאפל.
    צריך להבין שהם מטוגנים בשמן עמוק, ומזיקים לבריאות. חשוב לאזן בינהם, כדי שהכמות של שניהם לא תהיה גדולה. למשל לקחת 2-3 כדורי פלאפל (מדובר בחצי מנה, זוכרים?) וכמה יחידות צ'יפס (6-7) ,זה בגדר סביר.
  4. עוד מוקש בארוחה כזו הוא סלטים שמנים: לכן בוחרים כף אחת ממגוון הסלטים עתירי השומן:
    חומוס או טחינה או כרוב במיונז או חצילים במיונז.  
  5. במקום הסלטים עתירי השומן והמיונז שהזכרתי קודם אפשר לבחור סלטים דלי שומן יחסית, כגון סלט ירקות, כרוב ללא מיונז, חמוצים ועוד.
 
אז מה קיבלנו? חצי מנה פלאפל, עם כף טחינה או חומוס, ציפס וכדורי פלאפל בכמות מתונה והרבה ירקות.

קיבלנו ארוחה ששווה בערך 400-450 קלוריות - בהחלט סביר כחלק מתפריט מאוזן,  ובודאי עדיף ממנת פלאפל עם כל התוספות שיכולה להגיע גם ל700 קלוריות ויותר...

בתאבון! ​